1 αστεράκι ή εποικοδομητική κριτική;

Οι περισσότεροι από εμάς όταν ψάχνουμε διαδικτυακά ένα νέο προϊόν, ένα άγνωστο σε εμάς eshop ή site μετά την πρώτη μας έρευνα θα κοιτάξουμε τις κριτικές, τις αξιολογήσεις.

Οι μαρτυρίες προηγούμενων χρηστών μας επηρεάζουν πάρα πολύ και μπορούν να καθορίσουν αν τελικά θα εμπιστευτούμε το εν λόγω site , αν θα αγοράσουμε το συγκεκριμένο προϊόν ή θα συνεχίσουμε την έρευνά μας για το επόμενο με τις καλύτερες κριτικές.

Τα λεγόμενα “αστεράκια”, συνήθως από 1 μέχρι 5, που ο εκάστοτε κριτής θα βάλει ως κριτική του μπορούν να προκαλέσουν ενθουσιασμό ή πολύ πονοκέφαλο στον σχολιαζόμενο.

Δεν είναι λίγες οι φορές, που σε ομάδες δημιουργών που συμμετέχω, η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το πόσο άδικα έλαβαν μια κακή κριτική. Επίσης έχει συμβεί για ένα προϊόν να λαμβάνεις 1 αστεράκι και από άλλον πελάτη για το ίδιο ακριβώς προϊόν 5 αστεράκια.

Ειδικά στην περίπτωση των χειροποίητων προϊόντων, όπως είναι τα περισσότερα προϊόντα του my name is, μια κακή κριτική προκαλεί μεγάλο άγχος και στενοχώρια. Η στενοχώρια, βέβαια, του δημιουργού δεν αποτελεί λόγο να μην βάλει κάποιος μια κακή κριτική.

Μια κακή κριτική μπορεί ωστόσο, όταν γίνει με σωστό τρόπο, να είναι εποικοδομητική κριτική και να αποβεί πολύ χρήσιμη. Μπορεί να βοηθήσει τον δημιουργό να προχωρήσει ένα βήμα μπροστά, να τον βοηθήσει να εξελιχθεί!

Ποιά είναι η εποικοδομητική κριτική;

Υπάρχει όμως σωστός τρόπος να γίνει μια κακή κριτική; Θα σας απαντήσω πως ναι, υπάρχει! Όταν αυτό το 1 αστεράκι συνοδεύεται από μια εξήγηση. Όταν ο πελάτης δηλαδή δικαιολογεί την κριτική του. Π.χ. το προϊόν στην πραγματικότητα δεν έμοιαζε με αυτό της φωτογραφίας, ή το προϊόν έφτασε κατεστραμμένο ή οι λεπτομέρειες δεν είναι προσεγμένες κλπ. Όταν δεν υπάρχει αυτή η εξήγηση, η κριτική δεν έχει κανένα απολύτως νόημα εκτός βέβαια από το να μειώσει τις πωλήσεις.

Η κριτική που εξέλιξε το my name is

Στα χρόνια που παρουσιάζω τα χειροποίητα προϊόντα μου, μέσα από το Facebook, μέσα από το Jamjar (ελληνικό marketplace χειροποίητων) και τώρα πια μέσα από το δικό μου eshop, οι κριτικές που λαμβάνω είναι ευτυχώς κατά το 90% πάρα πολύ θετικές. Μετρημένες φορές που έγιναν αρνητικές κριτικές (1 αστέρι χωρίς εξήγηση) θεώρησα ότι ήταν λάθος ή κακοπροαίρετες (γιατί υπάρχουν και αυτού του είδους οι αξιολογήσεις) και επέλεξα να μην τους δώσω σημασία. Μια εποικοδομητική κριτική ήταν αυτή που άλλαξε την επιχείρησή μου.

Ήταν μια μεγάλη παραγγελία για δώρο γάμου που θα πήγαινε στην Αθήνα.

Περιελάμβανε σεντόνια για το ζευγάρι με τα ονόματα και μπουρνούζια με τα μονογράμματα. Το δώρο είχε τοποθετηθεί πολύ προσεγμένα σε κουτιά δώρου, τα οποία μου τα προμήθευε συνεργάτης και η αλήθεια είναι ότι στο μεγάλο μέγεθος, που απαιτούσε το δώρο, παρουσίαζαν κάποια προβληματάκια.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι τα 2 κουτιά έφτασαν κατεστραμένα στις γωνίες και η εικόνα του δώρου δεν ήταν αυτή που έπρεπε. Το δώρο βέβαια ήταν άψογο αλλά η γυναίκα που το είχε παραγγείλει είχε πληρώσει για όλη την εικόνα!

Στην κριτική της λοιπόν ήταν πολύ δίκαιη και μου έβαλε 3 αστέρια καθώς το δώρο ήταν άψογο όχι όμως και η συνολική εικόνα και μου έγραψε στο σχόλιό της για την κατάσταση που έφτασαν τα κουτιά.

Η δίκαιη αυτή εποικοδομητική κριτική με ώθησε τότε να δημιουργήσω τα δικά μου κουτιά με τις προδιαγραφές που ήθελα και μάλιστα να κάνω τότε ακριβώς το rebranding μου και να δημιουργήσω το νέο μου λογότυπο, που από τότε τυπώνεται πάνω στα κουτιά μου!

Η δική σας κριτική!

Αν λοιπόν και εσείς έχετε αγοράσει ή έχετε δεχθεί ένα από τα δώρα μας θα σας είμασταν ευγνώμονες αν μας λέγατε λίγα λόγια για την εξυπηρέτησή μας, για το eshop μας, για τη συσκευασία μας και τέλος για το συναίσθημα που προκλήθηκε από το δώρο.

Αν έχετε την εμπειρία από ένα δικό μας δώρο βάφτισης, ένα δώρο γάμου, ένα χριστουγεννιάτικο διακοσμητικό στεφάνι, μια εφηβική πασχαλινή λαμπάδα, ένα δώρο για τον παππού και τη γιαγιά, ένα δώρο για τη νονά και τον νονό ακόμη και ένα εταιρικό δώρο, μπορείτε να αφήσετε το σχόλιό σας εδώ.

Η κριτική σας θα μας βοηθήσει πολύ!